Η τετραλογία της Νάπολης


(Φωτογραφία από την τσαντούλα μου "Asteria Bag" και το 3ο βιβλίο της σειράς)
Έχω πολύ καιρό να γράψω εδώ στο αγαπημένο μου blog αλλά φταίει που είχα όλο και λιγότερο χρόνο και στην επιπλέον δουλίτσα προστέθηκαν και οι infanta bags που ράβω και χρειάζονται πάντα την αμέριστη προσοχή μου.
Στις διακοπές πάντα οι ρυθμοί πέφτουν,το πρόγραμμα χαλαρώνει και να με επιτέλους να γράφω το πρώτο μου άρθρο μετά από καιρό.
 Σήμερα σκέφτηκα να γράψω για ένα βιβλίο ή μάλλον για μια σειρά βιβλίων που με ξετρέλανε.
Αρχικά να σου πω πως αγαπώ τα βιβλία.Είναι μια από τις πολύ μεγάλες μου αδυναμίες μαζί με το καλό φαγητό και τον σκυλάκο μου τον cookie.Όπως καταλαβαίνεις σαν φανατική βιβλιόφιλος διαβάζω πολλά βιβλία.Άλλα καλύτερα,άλλα μέτρια και άλλα αξέχαστα.
Άκουσα για τη Τετραλογία της Νάπολης της Έλενας Φεράντε,αρκετά αργοπορημένα (κάπου στα μέσα του φθινοπώρου)Όταν ψαχούλεψα στο google ανακάλυψα πως προφανώς ήταν πολυδιαβασμένο και αγαπημένο αν και εγώ δεν είχα πάρει χαμπάρι.Παρήγγειλα το πρώτο βιβλίο της σειράς online (ναι γιατί έχω αυτό το κολληματάκι με το online shopping) από το αγαπημένο και πάντα ταχύτατο e-shop του Ιανού
Διάβασα λοιπόν μονορούφι το πρώτο βιβλίο "Η υπέροχη φίλη μου" και φυσικά έπαθα αυτό που παθαίνει κάθε βιβλιόφιλος που τελείωσε το πρώτο βιβλίο μιας σειράς που τον ξετρέλανε:Ήθελα οπωσδήποτε να διαβάσω και το δεύτερο άμεσα.
Για να μη σου τα πολυλογώ προχτές τελείωσα και το τρίτο μέρος "Αυτοί που φεύγουν και αυτοί που μένουν" και αναμένω το 4ο.
Φυσικά αυτή δεν είναι μια πλήρης βιβλιοκριτική γιατί μου λείπει το 4ο βιβλίο αλλά δε κρατιόμουν να γράψω όλα όσα μου άρεσαν στη συγκεκριμένη σειρά βιβλίων.
  
Πρώτο βιβλίο-Εκδόσεις Πατάκη

Πλοκή
Η ιστορία μιας παράξενης φιλίας ανάμεσα σε δύο κορίτσια την Έλενα και τη Λίλα.Ξεκινούν μικρά κορίτσια από τη φτωχογειτονιά της Νάπολης και μέσα από τη προσωπική τους πορεία βλέπουμε πως αλλάζει και η σύγχρονη ιστορία της Ιταλίας αλλά και πως αλλάζει και η ίδια τους η φιλία καθώς τα χρόνια περνούν και εκείνες μεγαλώνουν έχοντας τα προσωπικά τους προβλήματα να λύσουν αλλά και να αντιμετωπίσουν και τις κοινωνικές δυσκολίες στη χώρα τους.

Θετικά
1.Μου άρεσε πολύ το γεγονός πως δεν μιλάει για μια απλή κοριτσίστικη φιλία που έχει μόνο φωτεινές πλευρές.Αναλύει σε βάθος τη πολύπλοκη σχέση των 2 κοριτσιών με τις σκοτεινές τους πλευρές πολλές φορές να κυριαρχούν μέσα από ανταγωνισμό,ζήλια και μυστικά.
2.Δεν γνώριζα πολλά πράγματα για τη ζωή στη παλιά Ιταλία.Μέσα από τα βιβλία της Φεράντε οι ήρωες ζωντανεύουν και ζεις μαζί τους στους δρόμους της Νάπολης για να γνωρίσεις τις κοινωνικές αλλαγές των ταραγμένων ετών της εποχής.
3.Όπως ανέφερα ακριβώς επειδή αναλύει πολύ τα διάφορα γεγονότα και τους χαρακτήρες ,βλέπεις σε βάθος τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων όχι μόνο των πρωταγωνιστών αλλά αυτών που βρίσκονται στο περίγυρο.Αυτοί ουσιαστικά συνθέτουν και το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται τα δυο κορίτσια σε όλη τους τη ζωή.
4.Προσωπικά δε θεωρώ πως είναι ένα "φωτεινό" βιβλίο εννοώντας με αυτό πως δε δείχνει την καλή πλευρά της ανθρώπινης κοινωνίας.Δείχνει τη φτώχεια,τη κοινωνική καταπίεση,τις δύσκολες ανθρώπινες σχέσεις και τα ανθρώπινα λάθη.Προσωπικά θύμωνα κάθε τρεις και λίγο με την εκνευριστική συμπεριφορά της Λίλα ή με τη δειλία της Έλενας αλλά καταβάθος ήξερα πως παρουσιάζει με ρεαλισμό τις δυσκολίες που μπορούμε να συναντήσουμε στη ζωή μας και τη δυσκολία στο να αποφασίσουμε πολλές φορές πως να αντιδράσουμε

Αρνητικά
1.Είναι 4 βιβλία με πολλές σελίδες.Αν δεν σου αρέσουν οι πολύ μεγάλες ιστορίες δε το συνιστώ(εγώ προσωπικά χαίρομαι ιδιαιτέρως αν το αγαπημένο μου βιβλίο έχει 1000 σελίδες και πάνω)
2.Αναλύει πολύ και γενικότερα υπάρχουν συνεχείς αναφορές σε ιταλικά ονόματα και γεγονότα.Αν σε κουράζουν τα κείμενα που είναι πληθωρικά ;ίσως νιώσεις πως φλυαρεί.

Αυτά από εμένα.Θα διαβάσω και το 4 σύντομα για να δω πως τελειώνει η ιστορία των 2 αγαπημένων μου κοριτσιών.
Εσύ το έχεις διαβάσει;Αν ναι θα χαρώ να μου γράψεις στα σχόλια τη γνώμη σου

Σχόλια